cesta je cieľ...

Niečo z dielne TNT Bikes Mira Remšíka

10.05.2013 13:44

Harley-Davidson Touring Night Eagle

Motocykle postavené od základu zo špičkových komponentov rôznych renomovaných firiem sú považované za vrchol custom scény. Existujú ale prestavby sériových modelov Harley-Davidson, ktoré v kvalite použitých dielov a úrovni remeselného spracovania za nimi v ničom nezaostávajú. Poďme sa pozrieť, ako sa niečo také rodí.



 

Prestavby motocyklov, alebo ak chcete tuning, môžeme podľa náročnosti práce a vynaložených prostriedkov rozdeliť do takých troch základných skupín. Prvou je tzv. optický tuning. Pri ňom sa tvorcovia zameriavajú na dizajn tým, že používajú rôzne doplnky, alebo sa pohrajú s farebným riešením tak, aby výsledný vzhľad zodpovedal ich predstavám o tom čo je krásne. Majitelia, ktorí majú už niečo odjazdené a tak vedia oceniť kvalitu odpruženia a bŕzd, si nechávajú robiť tuning podvozku. Obvykle sa pritom používajú tie najkvalitnejšie komponenty. Potom sú piloti, ktorým bije motorkárske srdce ešte viac a tak výkon ani zvuk sériového V-Twinu ich nedokáže uspokojiť. Vtedy prichádza na rad asi najnáročnejší motorový tuning. Nové hlavy valcov s ostrejšími vačkami, nový vzduchový filter na vstupe a výfukové potrubie na výstupe, či nová riadiaca jednotka. Opäť tých riešení je nepreberné množstvo. Samozrejme, podobne ako pri iných koníčkoch, je to v prvom rade o peniazoch. Jednoducho, čím je prestavba náročnejšia, tým je drahšia.

Náš seriál venovaný domácej custom scéne začneme na prvý pohľad nenápadnou, ale v skutočnosti veľmi radikálnou prestavbou. Vybrali sme ju preto, že úpravy, ktorými prešiel turistický model Harley-Davidson Street Glide, zahŕňajú všetky tri spomínané oblasti tuningu. Čierneho krásavca sme objavili v trenčianskej predajni firmy TNT Custom Bike Slovakia. Z jej dielne vyšlo už veľa krásnych strojov, z ktorých mnohé si našli svojich majiteľov v takých motorkársky vyspelých krajinách ako je Nemecko, či Švajčiarsko. Jej majiteľa a zároveň tvorcu týchto klenotov v jednej osobe, Mira Remšíka, som sa opýtal ako sa dostal k tak náročným prestavbám strojov Harley-Davidson.
M. Remšík: „Ja som kedysi jazdil iba na jogurtoch, Choppre, či Harleye ma vôbec nezaujímali. Prišlo ale obdobie, keď som pred kúpou ďalšieho superšportu zapochyboval, či je to dobrá voľba. Bolo mi jasné, že budem zase lietať ako zmyslov zabavený. Vtedy som si požičal staré Virago, ale po prvej jazde som bol znechutený. Až keď som sa raz na ňom previezol s priateľkou zistil som, že sa dá ísť aj päťdesiatkou, rozprávať sa a obdivovať krásu prírody. Vtedy sa to nejako zlomilo a kúpil som si Kawasaki VN 1500 Drifter. S takouto motorkou som sa dostal aj medzi ľudí, ktorí mali Harleye a bolo mi jasné čo chcem. Hneď ďalší rok som si kúpil Road Kinga a tým to všetko začalo. Motorka v sérii sa mi nepáčila, preto som sa s ňou začal hrať.“

Ako vidieť, odvtedy si sa v rebríčku náročnosti svojich stavieb dostal už poriadne vysoko. Ako vznikol tento nádherný motocykel s názvom Night Eagle?
M. Remšík: „Tak ako získavam skúsenosti snažím sa robiť stále dokonalejšie stroje. Už keď dokončujem jeden, mám v hlave predstavu, ako bude vyzerať ten ďalší. Pred tým ale musí preskočiť iskra. Ani hudobník nedokáže zložiť pesničku každý deň. Jedna vec je predstava a potom prichádza prax. Keď už veci vidím naživo môžem ich ďalej dotvárať“

Prečo si sa rozhodol pre kombináciu čierneho laku s hnedou kožou?
M. Remšík: „Myslím, že s čiernou sa nič nepokazí. Navyše je tu použitá kombinácia matnej a lesklej farby s opracovaným hliníkom, čo dáva motocyklu eleganciu. Svoj podiel na tom majú originálne doplnky značky Arlen Ness. Aj ja sa snažím hľadať nejakú estetiku a podľa mňa hnedá s čiernou pekne ladí. Je to podobné ako keď sa žena snaží pekne obliecť. Buď si povieme ako jej to pristane, alebo čo to so sebou dorobila. Tú kožu som si vyhliadol ešte skôr než vznikla táto motorka. Hneď mi bolo jasné na čo ju použijem. Samozrejme každému sa to nemusí páčiť.

To máme optický tuning. Akými zmenami prešiel podvozok?
M. Remšík: „Už dlhšie spolupracujem s rôznymi výrobcami komponentov a tak už viem na čo sa konkrétny diel hodí. Tu som požil všetky vnútorné časti pružiacich a tlmiacich prvkov od značky Progressive suspension, pôvodný zostal len obal. Použité štvorpiestikové brzdové strmene Brembo, sú rovnaké ako tie, ktoré sa montujú na modely V Rod.“

Keby sme chceli bližšie popísať všetky tie úpravy urobené na motore, bolo by toho na samostatný článok. Spomeňme aspoň použitie základných dielov Twin Cam 110, ktorý sa montuje do modelov limitovanej série CVO. Spolu so vzduchovým filtrom sa menilo aj výfukové potrubie a riadiaca jednotka vstrekovania paliva, vačky, olejové čerpadlo, celá hydraulika... atď. Všetky tie úpravy priniesli asi dvadsaťpäť percentné zvýšenie výkonu v porovnaní s pôvodným motorom Twin Cam 110. Jazdu určite spríjemní aj hydraulicky ovládaná spojka Performance Machine.

 

 

Zdroj: svetmotocyklov.sk

Zaradil: duSan

Vyhľadávanie

        

             - Live to Ride & Ride Safe -

Novinky

06.09.2014 14:10

Doplnenie fotogalérie

Fotogaléria bola doplnená prevažne o materiály zo zrazu na Faaker See ale tiež zo Slovinska a Nemecka (Orlie hniezdo).